fredag 2 maj 2014

En karp i sista minuten!

Fisket igår blev inte riktigt som planerat. Betydligt kyligare än i början på veckan  och riktigt kalla nordanvindar försvårade fisket en del.
Men bara ett par timmar efter första utlägget drar det iväg på Razzes ena spö, fisken går fast nästan direkt  och efter lite trixande får vi loss det från botten, dock utan någon karp på.

Han skulle få en andra chans, klockan 02.00 drar det iväg igen. Fisken följer med fint in till land, men helt plötsligt kliver den av! Tafsbrott, och 2-0 till karparna!

Han skulle dock få en tredje chans.  Men även denna karp går vinnande ur duellen!

På mina spön är det lugnt, endast någon linpåsimmning. Och det såg länge ut som vi båda skulle blanka!

När vi sen börjar packa ihop så lägger jag ner spöna på bryggan och packar ner larm och pod innan jag vevar in spöna.
Nästan direkt hör jag slirbromsen börjar knarra  och jag är fort framme vid spöt!
Fisken stretar emot bra,  som de flesta karpar i detta vatten gör, vilket är grymt skoj!
Efter en stund kan Razze håva karpen, vi tar ett par bilder och sen packar vi ihop resten av prylarna och beger oss hemåt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar