lördag 24 maj 2014

Kortare övernattning gav 2 karpar!

 
Helgens pass blev något kortare än vad jag brukar köra. I och med att vi har seriefinal idag med fotbollen så var jag tvungen att sticka hem redan vid 9-tiden idag på morgonen.
Men hur som helst, skönt att komma ut bakom spöna igen, var två veckor sen sist.
Fisket började bra, redan efter 30 min drar det iväg på mitt högerspö som ligger tätt intill ett näckros bälte. Fisken går fast ett par gånger, men snart ligger den säkert i håven.
Det kommer förbi en gubbe som hjälper till att ta ett par bilder med mobilen, tyvärr blev bildkvalitén kass!
 
 
 
 
 
 
Även regnbågarna ville vara med och leka lite, 2 st landade jag på mindre än 10 minuter, men sen blev det lugnt som tur var.
 



Riggarna och betena som fick jobba denna helgen! SL2 med ett plastmajs på toppen, SS med ett vitt plastmajs på toppen och en OJ på en chodrigg.


 
Kvällen och natten blir sedan lugn och jag kan sova ändå till klockan 4 innan det är dags igen.
Denna gången är det spöet med chodriggen på som gett resultat och en spegel runt 6 kg krokas av och jag tar ett par snabba bilder på mattan innan den får simma tillbaka igen.
 
 
 
 
Jag går och lägger mig igen och får några timmars sömn innan det är dags att börja packa ihop. Självklart börjar det regna precis då så nu får allt stå på tork här hemma!



Nästa vecka blir det förhoppningsvis fiske ons-fre, vi får hoppas på att fisken inte börjar leka än bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar