söndag 11 maj 2014

5 karpar och " vildsvin"!

Razze och jag var nere en sväng och mäskade i onsdags, vi slängde i runt 5-6 kg med OJ med ganska bra spridning. Partiklar skippade vi helt denna gången för att förhoppningsvis slippa braxarna och sutarna. 
Bilen packades på torsdagskvällen, sen drog vi iväg direkt efter jobbet på fredagen.
Någon timma senare är alla prylarna ute vid sjön och vi börjar tackla upp.
Jag hinner precis kasta utt mitt andra spö, och när jag håller på att sätta på hangern så drar det iväg.
Jag fiskar endast 8-10 meter ut så karpen kommer in fort, dock kliver den av precis innan Razze kommer med håven. Uppskattningsvis låg den på bara runt 2kg så det kändes inte så tungt att missa den.
 
Jag skulle i alla fall få revansch ganska snart, bara en timma efter drar det iväg igen.
Denna karpen är tyngre och bjuder på en bra fight, men snart får den ge upp och Razze kan håva passets första karp.
En fin fjällis som föll för en chod med en OJ-popup!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi ger oss sedan på tältet, och när vi sätter upp det smäller det till i en av pinnarna som håller upp allt, den går rätt av!
Men med lite tejp och en pinne så gick även det att lösa!
 
 
 
 
 
Vi hinner få i oss lite mat innan det är dags igen! Denna gång är det razzes larm som tar ton och snart ligger hans första karp från Ångle i håven! En liten spegel runt 2 kg som tog på en KD-rigg med SS och ett vitt fajkmajs på toppen.
 

 






Jag skulle hinna med att landa en till innan natten kom, en lite fjällis som även den föll för chodden.



Innan vi somnar hinner Klasse,Andreas och Adam skrämma skiten ur oss genom att låtsas att de är vildsvin precis utanför vårt tält! Men det kommer igen, det kan jag lova! ;)

Vi somnar dock ganska fort efter det, men sömnen blir inte långvarig. Vi väcks av en liten braxen mitt i natten, men det var den enda som skulle störa vårt fiske som tur var. Annars brukar man kunna ha extremt mycket braxen i denna sjön.

Vid 6 på morgonen får Razze ett dropback,vi tror det är braxen igen och Razze tar sig ut ur bivvyn. Då börjar larmet tjuta och linan sprutar ut! Ingen braxen här inte!
Fisken stretar på bra och går flera gånger in i vassen, men snart får den se sig besegrad och Razzes andra karp ligger i håven!
En spegel på 6550g som även den föll för en OJ monterad på en chod!



 
 
Jag skulle få hinna med en karp till! En mindre spegel som inte kunde låta bli min snowman med OJ+SS!
 



Nu väntar vi på lite paket, både från Sverige och England. Frysen börja bli tom på beten, men får hoppas det kommer hem mer nu i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar