söndag 27 april 2014

2 karpar i det fina vårvädret!

 

Vädret i veckan som gått har varit perfekt! Så jag var bara tvungen att sticka ut efter jobbet i fredags.
Ingen förmäskning men det kändes hett i alla fall!
Jag letade runt lite med markörspöt och efter en stund hade jag hittat tre spots som kändes heta!
Två beten placerade jag på 3-4 meters djup och det tredje grunt, strax under metern.
 
Det kyler på fort nu på kvällarna, så jag kurar ner mig inne i bivvyn och somnar.
Mitt i natten vaknar jag av ett dropback på ena spöt, fort ut och det är svinkallt! Jag känner små försiktiga knyckar, men nästan direkt lossnar fisken! Tror det kan ha varit en regnbåge som varit framme!
Tacklar om och sedan kryper jag ner i sovsäcken igen!
 
Vid 6-tiden väcks jag igen utav en fin härlig ton från mitt ena Siren! Det är spöt som jag fiskar på det grunda som gett utdelning, och snart ligger det en liten fjällis i håven!
Jag tar ett par bilder när den ligger på matten, sen får den simma tillbaka igen!

 
 
 
 
När jag tacklat om och kastat ut, hinner jag precis lägga mig inne i tältet innan det drar i väg på mittenspöt! Fisken simmar mot mig så jag får veva som en tok, och tio meter innan land börjar den gå åt andra hållet och den bjuder upp till bra fight!
 
Vågen stannar på 7,2 kg och jag säckar den i väntan på en fotograf.

 

Johan kommer ner ett par timmar senare och hjälper till med lite foto! Tack för hjälpen!




Båda karparna föll för en snowman med OJ+en nedskuren SS, på en kombi-rig!

Troligen blir det ett pass på Onsdag, vädret ska ju fortfarande hålla i sig, så det känns hett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar