lördag 5 april 2014

Det kan bli ett roligt karpfiskeår i år!

I år kommer det bli ett roligt karpfiskeår! Förra året gick jag med i Hammarsebodammen, där jag endast hann att lägga två kortare pass. Men det räckte för att ökatill mitt PB med hela 3 kg, en fin fjällis på 14,1 kg fick syna land!
I år kommer det bli betydligt fler pass i Hammarsebodammen och förhoppningsvis kanske min första 15+ landas.

Fick även ett samtal igår om att jag kommit med i Rismålagöl! Ett litet vatten med mycket fisk, och träffar man rätt kan man ha riktigt kul fiske med mycket takes, och fiskarna fightar något otroligt i denna lilla göl!
Tyvärr missar jag nog fish-inet som är i påskhelgen, så premiären får bli helgen efter.

Sen har vi Ånglegöl, det är det vatten jag har närmast till och här kommer det nog läggas mest tid.

28/8-31/8 är det dags för ÖDCC nere i Östradammen i Lomma, där är det 10 lag som gör upp om förstaplatsen. Jag och Erik ska fiska som Team SBM 3!

Så förhoppningsvis, och som det verkar kommer detta bli ett mycket bra och roligt karpfiske år!
Att man även fått in Razze på rätt spår gör ju inte saken sämre;)



Imorgon blir det troligen lite abborre, om det löser sig med betesfisk. Skulle vara fint att landa en 2+!
Var 120g ifrån förra året, så lägger jag ner lite mer tid efter abborren nu på våren så ska inte det vara omöjligt!


 
Bild på förra årets största borre! 1880g!



Glöm inte att följa oss på instagram! Klicka på bilden högst upp till höger på sidan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar