måndag 7 april 2014

Tre över kilot i alla fall !

Taggade till tusen åkte vi tidigt igår morse från Åseda för årets första abborrepass. Det första vi skulle göra var att fixa betesfisk, vilket gick rätt smidigt, förutom att kastnätet fastande och jag plumsade med ena benet när jag skulle få loss det, men betesfisk fick vi i alla fall!
 
Nu var det bara 30 min kvar till macken öppnade så vi kunde köpa våra dagskort, så vi åkte ner till ån, packade upp prylarna och sen begav sig Razze iväg för att fixa kortet.
han kommer dock tillbaka utan kort en stund senare och säger att det öppnar en timme senare än vad vi trott, så vi får sitta vid ån en timme i väntan på att få fiska, sjuuukt segt!
När den väldigt långa timmen är över och korten är fixade så dröjer det inte länge innan Razze drar dagens första fisk. En kort tjockis som väger 1350g!
 
 
 


 
 
 
Efter det blir det segt, inte ett hugg på drygt en timme innan det rycker till i Razzes spö igen och en abborre på prick kilot glider in i håven.
 
 
 


Jag lyckas med att tappa ett par borrar och landa en liten snipa innan det är dags för Razze igen! Denna gången väger fisken 1250g och efter ett par foton får den simma tillbaka igen.




Efter det är det fruktansvärt segt hela dagen. Jag bränner en som verkade vara väldigt fin, vi hann att se den uppe vid ytan innan den lossnade. Så dagen slutar med 3 Abborrar över kilot för Razze och jag fick nöja mig med ett par snipor. Får ta revansch nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar