lördag 1 mars 2014

Gillhams 2014!

Det var länge sedan jag la upp något här på bloggen, men här kommer i alla fall lite bilder från fisket på Gillhams i Thailand.
 
I två dagar fiskade vi, första dagen satsade vi på mekong och karp, vilket vi tillslut lyckdes fånga.
Andra dagen var det Redtail och Arapaima vi var ute efter, totalt landade vi 8 Redtails ihop och tyvärr brände vi 6 st Arapaimor!
 
 
 
55 lbs carp

55 lbs Carp
150 lbs Mekong
Razzes 150 lbs Mekong


70 lbs Redtail

70 lbs Redtail

50 lbs Redtail

50 lbs redtail

Razzes 150 lbs Mekong

Så här såg kroken ut efter Razzes gigantiska Arapaima lossnat!



Tungt att bända Mekong!

Den minsta utav Razzes tre Redtails



Kommer bli betydligt mer fiske detta året, karpfisket är det som kommer komma i första hand. Men lite abborrefiske och gädda kommer det också att bli. Så håll utkik, lovar er mycket mer uppdateringar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Fina fiskar du fångat! Jag ska till gillhams om 2 veckor. Har du några tips? Är helt ny på karp och malfiskar. Fiskar bara gädda normals sett...

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Guiderna hjälper dej med mycket om du är ny på detta fisket. Skulle jag välja swim i sjön så skulle jag satt mig längst ner, iaf om du är ute efter arapaima och redtail. Dock är det ofta upptaget där.

    SvaraRadera