söndag 23 mars 2014

Årets första karp kom till slut!

Årets första pass efter karp är nu avklarat. Razze och jag åkte till sjön efter jobbet i fredags och förväntningarna var ganska höga. Vinden hade legat på hela veckan och vi hade varit nere två gånger och förmäskat med både boilies och partiklar, så känslan när vi lagt ut våra spön och lutade oss tillbaka i våra stolar var mycket bra!

Det dröjer inte länge innan jag får ett drop-back på mitt vänsterspö och en liten braxen landas.
Ut med betet igen och slänger i 5-6 boilies runt mitt krokbete.
Natten flyter på lugnt, men vid 5 på morgonen skriker mitt Siren, yrvaken springer jag ut och lyfter spöt men det är ingenting! Lite smått arg tacklar jag om, byter till en annan rig och sedan ut med det igen.

Lördagen flyter på fort, skönt väder men tyvärr ingen karp, endast en braxen och en mört som fattade tycke för våra beten.
Vi lyxade till det med lite kycklingwok på kvällen, satt som en smäck!
Även andra natten är det tyst i larmen och vi börjar packa ihop runt 11 på söndagsmorgonen. När vi precis rivit ner bivvyt öppnar sig himmelen och det börjar hagla, i samma stund tar mitt ena larm ton och hangern flyger upp mot spöt. Fort framme vid spöt och känner direkt att det är en karp på andra sidan linan.
Fisken stretar emot bra med tanke på storleken, men snart glider den in mot håven och razze sköter håvningen galant, äntligen är första karpen för i år landad!



Ingen bjässe men en mycket vacker karp som inte kunde motstå en snowman med OJ och white secret!
White secret och OJ hade jag grymt bra fiske med förra året och det visar vägen även detta året!




Var grymt skönt att få komma ut och leva lite bivvylife igen, var ett bra tag sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar