måndag 24 mars 2014

Fox Black Label !

Jag har länge varit sugen att testa Black label från Fox, har läst en del på engelska forum och där har de både blivit hyllade och sågade, mest för att de lätt tappar färg. Så jag beställde hem lite prylar från England för att testa själv och få en egen uppfattning om produkterna.
 
 
 





Jag beställde 4 banksticks i längderna 9" och 12 " vilket motsvarar ca 23 och 30 cm.
dem känns riktigt rejäla och är smidiga att justera, bara vrida på ringen och det låser fast den inre pinnen rejält.

 
 
 
 
 
För att få allt stabilt och slippa att banksticksen snurrar runt, så köpte jag till två stabilizers. 
 
 
 
 
 
Buzzerbarsen är för 3 spön. Det går att justera den främre mellan 7-10" (172-260mm) och den bakre 6-9"(ca 155-236mm). Alltså rätt tight mellan spöna, vilket jag gillar.
Även dessa känns rejäla och när man låser dem med ringen så sitter allt stenhårt.
 
 
 
 
 
Jag köpte även till ett converter kit, så man kan använda sig utav goalpost eller sätta ihop delarna till en pod.
 
 
 
 
 
Så här ser det ut när man bytt ut originalskruvarna mot converterkitet.
 
 
 
 
 
Jag köpte även till en pod i samma serie, då jag ibland sitter där det inte går att få ner några banksticks.
Jag testade det nu i helgen och det funkade helt okej, stabilare än jag hade räknat med!
 
 
 
 



Det medföljer även ett skydd utav neopren som poden passar i.





Så första intrycket jag fått av Black label serien är mycket positivt! De är lätta, snygga och känns väldigt stabila! Får se om jag ändrar uppfattning när det fått bekänna färg efter säsongen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar