tisdag 4 september 2012

Wychwood Riot Big Pit 65

 
Är du ute efter nya rullar till ditt fiske, så kan jag rekommendera dessa. Jag äger själv två stycken som jag använder till mitt spombspö och markörspö. Men de funkar givetvis lika bra att använda till vanligt fiske.
Priset på dessa rullar ligger på otroliga 749:- styck och detta är vad du får för det priset:
 
 
Snygg design på rullen som är gjord i grafit och vev samt spole utav aluminium. En extraspole i grafit följer också med.
Rullen har en utväxling på 4,8:1 och har 5+1 kullager.
 
 



Spolen är utrustad med ett bra linclip ssom håller, och inte förstör din lina.





Linuppläggningen är också förvånandsvärt bra och på varje sida är det två borstar som roterar runt spolen, vilket gör att lina inte kan komma under spolen och trassla in sig.





Vevhandtag utav trä eller inte är en smaksak, jag föredrar i vilket fall trä, som det är på dessa.





Överdimensionerad lintrissa som linan löper fint på.





Bra frambroms utan något startmotstånd och en stor ratt som är enkel att komma åt.



Dessa rullar är riktigt prisvärda, perfekta om du inte vill lägga en förmögenhet på rullar, men ändå ha riktigt bra prylar som verkligen fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar