tisdag 11 juni 2013

Första karpen landad i Ånglegöl!

Nu har jag lagt första passet i Ånglegöl. Jag var där och kollade läget i lördags och mäskade upp en plats där jag tänkte sitta.
Jag stack dit igår direkt efter jobbet och vid 6-tiden så var alla spöna ute. Jag fiskade alla spöna nära näckroskobbar, ganska nära land.
Efter ca en timma så blir det ett dropback på ena spöt, men när jag lyfter det så känner jag ingenting, jag vevar in och får se att en liten mört sitter på kroken, fattar inte hur den kunde flytta på det 85 g tunga blyet och hur den ens försökte suga i sig en 15 mm boilie.

Senare på kvällen blir det ösfiske! Dock är det inte karp som tar mina beten utan en massa braxen och sutare.
Totalt landar jag 5 braxar och 4 sutare innan jag får sova några timmar iaf.

Största av sutarna, strax över 2 kg



Strax efter 9 på morgonen drar det iväg på högerspöt, i full fart! Känner direkt att det är en karp denna gången. Fighten blir lugn, förutom att den går fast i näckorna ett par gånger innan den glider in över kanten på håven.
Känns riktigt skönt att ha landat första karpen från Ånglegöl.




Får se när nästa pass blir i Ånglegöl, förhoppningsvis så snart som möjligt. Skönt att vattnet ligger nära så man kan förmäska ordentligt innan passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar