lördag 15 juni 2013

Ännu ett pass i Ånglegöl!

Efter jobbet i fredags stressade jag hem för att komma så tidigt som möjligt till gölen. Bilen var redan packad, och efter ett snabbt stopp på konsum så var jag på väg.
Även denna gång satte jag mig på swim 3, var en sväng där i torsdags och mäskade.

 


Denna gången verkade det inte vara fullt med braxen inne, då larmen höll sig tysta ända fram till 21.00. Då drar det iväg på högerspöt och snart har jag en fin liten fjällis i håven. Johan Nelson, som satt på swim 2 kom förbi och tog ett par bilder.



Resten av kvällen blir lugn, likaså natten.
Vid 8-tiden på morgonen betar jag om och ganska direkt drar det iväg på högerspöt igen. Denna gången är det en sutare som sugit i sig mitt bete.



Jag sitter till 12-tiden på förmiddagen men det är knäpptyst i larmen.

Jag ska försöka planera in en lite längre sittning i gölen, målet är såklart att fånga första tio-kilosen ifrån gölen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar