söndag 30 december 2012

Tungt på isen.

Fem ismtepass har det nu hunnit bli, tyvärr har det inte gått som jag räknat med. Fyra gäddor är det enda som kommit. Jag vet att det simmar stor fisk i sjöarna jag varit i och att det är ganska svårfiskat, men detta var inte direkt vad jag räknat med.
 
Ska iväg och kolla läget på två andra sjöar idag och se hur isen är, ska också slänga i mörtstugan och se om man ka få upp lite betesfisk i hyfsad storlek.
 
Enligt Smhi ska det vara plusgrader och regn nu i några dagar, så vi får se hur isarna är efter detta. Inte så kul att springa runt på isen med flera cm vatten på!
 
 


Har beställt 3 nya syrepumpar till mörttanken och flyttat ner tanken i källaren, så nu ska det gå smidigt att ha betesfisk en längre tid.

Tillsist önskar jag alla läsare ett Gott Nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar