lördag 15 december 2012

Isfiskepremiären blev en flopp!

Efter att ha knytit tafsar, bytt lina på rullarna och kollat över hela isfiskeutrusningen tidigare i veckan så var det äntligen dags för årets isfiskepremiär. Trodde jag i alla fall!
Förra helgen kollade jag isläget i en sjö i hemmatrakten, och där var isen 10-12 cm tjock, och absolut inga problem att gå ut på.
Idag skulle jag dock ut på en annan sjö.  Jag var framme strax efter 06.00 i morse och efter en liten promenad i den tunga snön så ser jag att isen ser väldigt blaskig ut. Jag hackar lite med isbillen och den går nästan igenom isen direkt, som bara är 4-5 cm dålig, blaskig is!
Inte mycket att göra, bara till att vända om och åka hem och tagga tills isen blir säkrare. Får kolla runt lite andra sjöar och se om isläget är bättre på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar