tisdag 20 november 2012

Nytt litet karpvatten!

Jag vet om ett väldigt litet vatten som det simmar karp i, ingen vet hur många men troligen är de väldigt få. Jag har iaf tänkt att lägga något pass här för att se om det är några kvar.
Ingen har fiskat här med boilies vad man vet om, så det blir nog att förmäska under en väldigt lång period för att vänja karpen vid dessa. 



Här är en bild på gölen, den är lite större än vad bilden visar men inte mycket.
Jag var där ute för ett par dagar sedan och kollade om jag kunde se någon fisk, men de lyste med sin frånvaro. Jag slängde iaf ut lite boilies på olika ställen där jag tänkt bedriva mitt fiske, så vi får se när premiären blir. Det kankse inte är lättast att börja fiska där nu under vintern, men är det mildväder så kanske det blir ngt pass.

3 kommentarer:

  1. Spännande! Alltid kul med vatten man inte vet något om. Du vet att det finns karp där dock?

    SvaraRadera
  2. Yes, men troligen är de inte många. Finns mycket sutare också, dock väldigt små.

    SvaraRadera
  3. Hej! :) ser intressant ut. får jag ställa en fråga, hur fiskar man i såna vatten? det är ju oftast igenväxt och grunt?

    SvaraRadera