söndag 4 november 2012

Novemberkarp!

Erik och jag hade planerat in ett pass för att försöka kunna lura upp någon Novemberkarp. Sagt och gjort, lördag morgon är jag i Nybro för att hämta upp Erik och sedan bär det av till sjön.
 
Det duggar lite när vi kommer fram, men hellre det än minusgrader.
Vi hade tidigare i veckan varit och förmäskat på två olika platser ifall någon av dem skulle vara upptagna, men som tur är är både lediga och då föll valet på badplatsen.
 



När vi fått ut spöna kommer det fram en liten uggla till oss, och av hans blick att dömma så undrade han nog vafan vi höll på med.



Fisket är segt, och när jag ska lägga om mina spön så snor jag åt mig några pop-ups från Eriks lilla gottehörna från SBM.

 
 Detta visade sig vara ett bra drag, 30 minuter senare drar det iväg på mittenspöt. Fisken följer med fint och inne vid land ser vi att den är väldigt liten, men skoj med karp i November, faktiskt första karpen jag fångar i November någonsin.

 
 
 

Kvällen blir sedan lugn, även så natten förutom att mitt billarm gick igång, så det blev en liten snabbis upp till parkeringen för att se att allt var i sin ordning. Vilket det var, bilen brukar få lite fnatt ibland.

Är det isfritt i December så blir det karppass igen, skulle vara nice med en Decemberkarp ju!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar