lördag 13 juli 2013

Tredje karpen i från Ångle.

I helgen blev det ett litet pass i Ånglegöl, i jakten på första 10+ ifrån gölen.
Jag har tidigare i veckan varit och mäskat, både med partiklar och boilies så förhoppningar om karp på mattan var ganska höga.
Vi är framme vid gölen runt 14-tiden och när väl spöna blir det ett dropback på ena spöet ganska omgående. Det visar sig vara en fet mört som krokat sig själv i ryggen.
Jag landar även ett par braxar och en sutare innan det äntligen blir ett riktigt take på högerspöt.
Fort framme och känner direkt att det är karp. Efter lite bök bland näckabladen ligger den tillslut i håven.


En fin liten fjällis som föll för en OJ toppad med en white secret.


Natten blir lugn, men vid 4.30 drar det iväg i full fart på mittenspöt. Fisken känns betydligt tyngre än fjällisen jag landade kvällen innan. Tyvärr går fisken segrande ur striden då den kliver av efter ett par minuters fight.


Jag tacklar om mina tre spön och går sedan och lägger mig ett par timmar igen innan det är dags för hemfärd.


På måndag blir det en längre sittning nere i skåne i ett lite svårare vatten, där det simmar riktigt fin fisk. Kommer ett inlägg i slutet av nästa vecka hur passet gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar