lördag 28 januari 2012

Pike on ice, nytt årsbästa!


Årets isfiskepremiär började riktigt bra. Efter bara 30 minuters fiske så hade redan två gäddor synat mattan, dock var dessa små.
Vid 10-tiden så kom ytterliggare ett fäll, och denna gången kändes fisken betydligt tyngre, men efter den stångats och tjurats lite nere på botten så fick den ge med sig. En fin och välgödd gädda på 9100g, och nytt årsbästa.

( Ni får ha överseende med att bilderna inte är de bästa, då de är tagna med självutlösare )




Det fortsatte och hugga bra och ganska snart så hade jag landat 11 gäddor på 17 fäll. Ofta när jag kom fram till spöt så hade gäddan redan spottat.

 En kort, men riktigt fet gädda!



Innan jag ska packa ihop så får jag ännu ett fäll på ett spö vid vassen. Denna gäddan verkar vara fin och när jag får syn på den vid hålet så ser jag att även dennna ligger runt 8-9 kg. Men när jag ska landa gäddan så tappar jag den och linan lägger sig runt spötoppen och linan går av direkt! var skapligt förbannad en bra stund efter det!

Men får ändå säga att det var en bra ismetepremiär, och de nya rullarna gjorde jobbet bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar