söndag 16 oktober 2011

9 kgs gädda och uppskurna fingrar!

Idag blev det ett pass efter gädda, metoden var flötestrolling, samt lite jerk.
Det började bra med en liten gädda runt kilot, och strax efter det så hugger en fin madam på 9 kg, tyvärr helt tom i magen.
När vi skulle kroka av henne så råkar jag klanta mig och skar mig på hennes tänder, så nu måste jag in till växjö för att kolla upp det, jippi!

Lägg även märkte till att hon har bett över magen, så det lära simma några riktiga as i där vi är!



Det fortsätter att hugga bra, men tyvärr tappar vi ett par hyfsade fiskar innan jag lyckas landa en på strax över 5kg.

När vi fick slut på betesfisk så testar vi att jerka en stund, vilket resulterar i en gädda på 4 kg för mig och en runt 3 kg för razze.


Razze och jag landade totalt 6 fiskar, med topp på 9 kg.


2 kommentarer:

  1. Verkar som att fisket varit helt ok där senaste tiden. Har ni sett några andra förutom er själva som fiskat där sen i våras?

    SvaraRadera
  2. Ja, vissa pass är det stendött och vissa pass är det bra fiske. Har sett en som varit ute i en gummibåt en gång, det är det enda. Men lär väl bli högt fisketryck sen när isen lagt sig.

    SvaraRadera